Uncategorized

Why do we snore in our sleep and is it possible to stop this sound?

Why do we snore?
When we inhale and exhale during sleep, we snore due to tremors in the soft tissues of our neck and head.

These soft tissues are found in our nasal passages, tonsils and upper part of the mouth.
When you sleep, the air passage is relaxed, then the air has to be forced in and out, causing the soft tissues to vibrate.
Then what can we do to prevent it?
It is important to keep the air duct open to prevent snoring. To do this, there are many techniques that are recommended to be adopted.
Lie down
When you lie on your back, your tongue, chin, and the fatty tissue beneath your chin can block your airways. If you snore in such a situation, go to sleep on one side.

Why do we snore in our sleep and is it possible to stop this sound?

ہم خراٹے کیوں لیتے ہیں؟

جب ہم نیند کے دوران سانس لیتے اور باہر نکالتے ہیں تو ہم اپنی گردن اور سر کے نرم بافتوں (ٹشوز) میں لرزش کی وجہ سے خراٹے لیتے ہیں۔

یہ نرم بافتیں ہماری ناک کے راستے، ٹانسلز اور منھ کے اوپری حصے میں پائے جاتے ہیں۔

جب آپ سوتے ہیں تو ہوا کے گزرنے کا راستہ آرام دہ حالت میں ہوتا ہے، پھر ہوا کو اندر اور باہر جانے کے لیے زور لگانا پڑتا ہے، جس کی وجہ سے نرم بافتوں میں لرزش پیدا ہوتی ہے۔

پھر ہم اسے روکنے کے لیے کیا کر سکتے ہیں؟

خراٹوں کو روکنے کے لیے ہوا کی نالی کو کھلا رکھنا ضروری ہے۔ ایسا کرنے کے لیے، بہت سی تکنیکیں ہیں جن کو اپنانے کی سفارش کی جاتی ہے۔

کروٹ لے کر لیٹنا

جب آپ پیٹھ کے بل سیدھا لیٹتے ہیں تو آپ کی زبان، ٹھوڑی اور آپ کی ٹھوڑی کے نیچے موجود فیٹی ٹشوز آپ کے ایئر وے میں رکاوٹ پیدا کر سکتے ہیں۔ ایسی حالت میں خراٹے لیں تو ایک طرف کر کے سو جائیں۔

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Back to top button