Breaking news

Pilot refuses to fly to protect passengers: PIA

Pakistan's national airline Pakistan International Airlines (PIA) says a pilot refused to complete a flight between Riyadh and Islamabad last week because his duty time had expired. ۔ The decision was made in accordance with aviation regulations and for the safety of passengers.
According to Arab News, the PIA plane was scheduled to depart for Riyadh, the capital of Saudi Arabia, on January 14 and then return, but due to some technical reasons, its departure from Pakistan was delayed. But he had to land in Dammam, where he had to wait another six hours before clearance.
Pilot refuses to fly to protect passengers: PIA

پاکستان کی قومی ایئرلائن پاکستان انٹرنیشنل ایئرلائنز (پی آئی اے) کی جانب سے کہا گیا ہے کہ ایک پائلٹ نے پچھلے ہفتے ریاض اور اسلام آباد کے درمیان پرواز مکمل کرنے سے اس لیے انکار کر دیا تھا کہ اس کی ڈیوٹی کا وقت ختم ہو گیا تھا۔ یہ فیصلہ ہوا بازی کے ضابطوں کے مطابق تھا اور مسافروں کی حفاظت کے لیے کیا گیا۔

عرب نیوز کے مطابق پی آئی اے کے جہاز نے چودہ جنوری کو سعودی عرب کے دارالحکومت ریاض جانا تھا اور پھر واپس آنا تھا مگر کچھ تکنیکی وجوہات کی بنا پر پاکستان سے روانگی میں تاخیر ہوئی، جبکہ ریاض میں خراب موسم کے باعث اس کو ہنگامی طور پر دمام میں اترنا پڑا، جہاں کلیئرنس سے قبل اس کو مزید چھ گھنٹے رکنا پڑا۔
آخر میں ریاض پہنچنے پر فلائٹ پی کے 9754 کے پائلٹ نے سفر ختم کرنے کا فیصلہ کیا اور واپس اسلام آباد کے لیے روانہ نہیں ہوا۔

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Back to top button